wtorek, 30 czerwca 2015

Czy Facebook jest idiotą?

Z okazji uchwały Sądu Najwyższego USA, legalizującej w tym kraju małżeństwa jednopłciowe, Facebook zorganizował akcję tęczowego kolorowania swoich zdjęć profilowych na tym portalu. Akcja trwa i bierze w niej udział wielu ludzi i firm na całym świecie. Akcja Facebooka sprowokowała również do działania przeciwników środowiska LGBT, w tym małżeństw jednopłciowych. Zaczęły pojawiać się strony o treściach skrajnie homofobicznych i obrażających środowisko LGBT. Jedną z takich stron próbowali zamknąć ludzie z LGBT (uczestniczyłem w tej akcji). Tu screen tej strony:


Facebook zareagował typowo dla siebie w takich sprawach. Oto treść odpowiedzi, którą otrzymałem od administratorów:  „Zapoznaliśmy się z Twoim zgłoszeniem obiektu Jebać tęczowe profilówki. Dziękujemy za poświęcenie czasu na zgłoszenie treści, które Twoim zdaniem naruszają nasze Standardy społeczności. Zgłoszenia takie jak to przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa na Facebooku i stwarzania tu przyjaznego miejsca. Zapoznaliśmy się ze stroną zgłoszoną przez Ciebie z powodu nękania, ale stwierdziliśmy, że nie narusza ona dokumentu Standardy społeczności”.

Już wcześniej zdarzało mi się uczestniczyć w podobnych akcjach, zawsze z podanym powyżej skutkiem. I nie dotyczyło to tylko środowiska LGBT. Zgłaszałem strony jawnie rasistowskie i nazistowskie. Zawsze otrzymywałem odpowiedź, jak wyżej. Szczytem, nie wiem czego: głupoty, idiotyzmu? Okazało się działanie Facebooka w stosunku do znanego dziennikarza TVN, Jarosława Kuźniara. Jego pokolorowane zdjęcie hejterzy zgłosili do likwidacji „ze względu na nagość”. Facebook z całą powagą rozpatrzył skargę, odmawiając likwidacji zdjęcia. Dziennikarz miał prawo być wzburzonym, bo napisał: „Facebook jesteś idiotą”.



Swoją nienawiść do środowiska LGBT okazali także ci "oni". Stworzono aplikację "Kolory Patrioty", w której w proteście przeciwko tęczy namawiano do barwienia zdjęć na biało-czerwono.


Temu "patriotycznemu" przedsięwzięciu towarzyszy wiele nienawiści. To przykłady:





Czy rzeczywiście Facebook to idiota? Sam system oczywiście nie. To genialny twór jednego człowieka, który zmienił życie wielu ludzi na całym świecie. Ale nic przecież nie stoi na przeszkodzie, żeby w jego strukturach pracowali idioci. Idioci, którzy akceptują homofobię, rasizm, czy swastykę jako „symbol szczęścia”. W dodatku mają nad nami nieograniczoną władzę, bo nasze konto może być w każdej chwili zlikwidowane. I spróbujmy wtedy z nimi walczyć. Życzę powodzenia. Powyżej opisane sytuacje pokazują, czym jest tak naprawdę wirtualna rzeczywistość. A my często znaczenia słowa „wirtualna” zapominamy. Dlatego warto mieć alternatywę i wracać do korzeni, kiedy ludzie po prostu ze sobą rozmawiali. Z FB nie musimy rezygnować, ale nie będzie to dla mnie koniec świata, gdy pewnego dnia zniknie on z ekranu mojego komputera. Jak w życiu, wszystko płynie. Będą inne „Facebooki”.   

P.S.
Po napisaniu tego tekstu otrzymałem następującą informację od Facebooka:




 a za chwilę taką:

A jeszcze później taką:

Co można o tym myśleć? Ja myślę jedno: nigdy się nie poddawaj! 

2 komentarze:

  1. Niestety facebook ma to do siebie, ze tak naprawdę ratuje się czym może. W swoim ojczystym kraju stracił miliony użytkowników i póki co to zarabia tylko na europejczykach. Mnie kiedyś profil zamienili na fanpage, a nie jedno gejowskie konto mi zablokowali, w celu weryfikacji, czy ja to naprawdę ja. Podejrzewam, że na przypadek, który opisałeś odpowiedziało dwóch konsultantów, lub nawet kilku. Każdy z nich miał po prostu inne poglądy, bo face to jakby też polityka. Mnie jest on potrzebny tylko po to by promować blog, by rozmawiać z ludźmi, bo gdzie indziej ich nie ma, jednak coraz mniej bywam na face, bo i po co?

    Wkurzają mnie bardzo ci wszyscy fanatycy religii. Boje się pomyśleć jak dojdą do władzy co z nami zrobią. Nie chodzi mi tylko o gejów, ale ogólnie o naród. Zamiast drzew będą chyba krzyże, zamiast galerii, postawią kościoły, zamiast dyskotek, będą sale modlitewne, zamiast wolnego dnia od pracy, dadzą nam przymusowe pielgrzymki, a co 10 każdego miesiąca każdy z nas przejdzie w pochodzie ku czci ofiar smoleńskich. Ja takiej Polski nie chce i zaczyna mnie ona bardzo irytować.

    P.S
    Super tematy tutaj poruszasz ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Życie pisze swoje scenariusze. Od wczoraj (29-06-2015) publikowałem na różnych forach Facebooka linki do homofobicznych stron, nawołując ludzi do zgłaszania tych strona administracji FB. Siłą rzeczy strony te zawierały linki z mojego profilu. Przed chwilą otrzymałem informację od FB, że za publikowanie linków tych stron wstrzymują mi możliwość publikowania postów na 24 godziny. Zagrozili także likwidacją mojego konta. Przecież to są totalne jaja! Może to zemsta za mój dzisiejszy wpis na blogu p.t. "Czy Facebook jest idiotą?". Z tego widać, że jest.

    OdpowiedzUsuń